Ekskluzivni posnetki iz notranjosti postaje v trenutku, ko je padel nadstrešek

author
N. K.
18. mar 2025. 14:55

Čeprav je bilo preddverje železniške postaje v Novem Sadu uradno odprto 5. julija 2024, pa posnetki, ki jih je pridobil portal Forbes Srbija, razkrivajo, da so gradbena dela potekala tudi na dan zrušitve nadstreška 1. novembra. Zakaj so se gradbena dela izvajala naknadno, še ni znano.

V trenutku novembrskega padca nadstreška železniške postaje v Novem Sadu, v katerem je življenje izgubilo 15 ljudi, je bilo v glavnem preddverju približno 35 ljudi, ki so čakali na vlak ali kupovali vozovnice. Nihče od njih ni bil poškodovan, kar kažejo tudi posnetki nadzornih kamer, ki jih je ekskluzivno pridobil portal Forbes Srbija.



Ob uradnem odprtju prenovljene železniške postaje 5. julija 2024, ki so se ga udeležili tudi visoki predstavniki srbskih oblasti, gradbenih del v preddverju ni bilo, zato je vse kazalo na to, da je obnova končana. A kljub temu objavljeni posnetki razkrivajo, da so tudi 1. novembra, ko se je zgodila tragična nesreča, na železniški postaji še vedno potekala gradbena dela.


Novozgrajena galerija namreč takrat ni bila odprta za potnike in druge obiskovalce postaje, stopnice pa so bile prekrite s temnozeleno gradbeno folijo. Prav tako je razvidno, da na stopnicah nove galerije manjka del ograje. Ob tem je bil pomemben del preddverja ograjen s trakom, po tleh pa so bile razprostrte gradbene folije. To je jasen kazalnik, da so se dela še vedno izvajala in da ti deli objekta niso bili dostopni obiskovalcem, poroča Forbes Srbija.


Dokaz gradbenih del, ki so v času zrušitve nadstreška še potekala, je gradbeni oder, ki je bil postavljen v bližini dvigala, namenjenega predvsem invalidom, in je bilo poleg galerije ena od novosti v preddverju.


Zakaj so se gradbena dela izvajala naknadno, še ni znano.



Posnetki prikazujejo različne reakcije obiskovalcev postaje. Nekateri so prestrašeno zbežali stran, spet drugi pa so situacijo nemo opazovali. Večina jih je sicer že po od 15 do 20 sekundah v naglici zapustila preddverje.


Ena potnica je denimo za las ušla nesreči, saj je vstopila v postajo sekundo pred padcem konstrukcije. Podobno se je za las izognil nesreči tudi obiskovalec na drugi strani preddverja, ki je zapustil vrsto za nakup vozovnic in tik pred zrušitvijo odšel iz stavbe.




Na kasnejšem delu posnetkov, ki jih je pregledal Forbes Srbija, je razvidno, da so nekateri zaposleni na postaji poskušali pomagati tistim, ki so se znašli pod nadstreškom. Med prvimi so v preddverje pritekli tudi gradbeni delavci, kar je še en dokaz, da so se v stavbi še vedno izvajala gradbena dela.  Le minuto kasneje so na kraj dogodka prišli tudi prvi policisti in dva varnostnika, kmalu za njimi pa še reševalci in drugi policisti.


1742305244-Pad-nadstresnice-31-1000x667.jpg
Foto: Zajem zaslona/Forbes Srbija | Foto: Zajem zaslona/Forbes Srbija


Kdo je odobril otvoritev preddverja?



Ena od ključnih točk prihodnjega sojenja glede padca nadstreška bo zagotovo vprašanje, na podlagi katerega dokumenta ali čigave odločitve je bilo preddverje sploh odprto za obiskovalce.


Kot je v Novem Sadu pričala naknadno pridržana menedžerka podjetja Infrastruktura železnic Srbije, je bil opravljen interni pregled del, da bi se popisalo, kaj je še treba dodelati, vendar je dodala, da postaja ne bi smela biti odprta 5. julija, saj za to niso bili izpolnjeni zakonski pogoji.


S tem so se strinjali tudi strokovnjaki Fakultete tehničnih znanosti v Novem Sadu. Ocenili so, da interni pregled, izveden junija in julija 2024, ni mogel biti zadosten razlog za odprtje glavnega preddverja za potnike.



Poglejte tudi odmeven intervju s predsednikom vlade Robertom Golobom


Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih